ÅH SÖNDAG!

jag tror att jag tar tillbaka alla fördomar jag haft om söndagar.
Att söndagen skulle vara den dagen i veckan, då man har ångest från gårdagen, och ångest inför morgondagen.
Söndag som så många gånger om året passerar oss utan att egentligen lämna något speciellt minnesvärt efter sig.
Det man gör på söndagar, man åker hem om man har varit bortrest, man äter pizza och man ångrar allt som hänt och ska ske.
Jag måste medge att jag har dömt denna dag lite väl hårt.
jag har varit en sådan person som hatar söndagar och allt vad det innebär.
MEN som jag skev i början, nu är jag tvungen att faktiskt ta tillbaka alla fördomar jag yttrat mig om angående den röda dagen.
Idag är det söndag, OCH jag har varken ångest, mani eller något annat krångligt.
Det enda jag känner är lättnad och trötthet. lathet och hunger. behov och närhet. ska vi sova lite?
mmmmmmmm
Det här ska bli den bästa dan i mitt liv.
.......mmmmmm


Förresten så tänkte jag återuppleva den himelska upplevelsen som bara den där speciella pizzan kan bringa.
jag längtar tills jag har samlat såpass mycket ork att jag klarar av att resa mig och köra milslånga hundra meter till himmelriket.


Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0