guudday

gissa vad..... idag kom det in en käck kvinna på besök här på goldmine.
Hon såg sådär tantigt barsk ut, fast med all rätt till humor.
Hon går med bestämda steg, rakt fram till mig i kassan, sträcker fram sin hand och presenterar sig.

jag blev lite chockad... jag tänkte att... oj nu kommer jag få stå och disskutera något alldeles fruktansvärt ointresasnt i mååånga minuter....
och ja, jag hade alldeles precis rätt också.
för ut ur hennes  mun kommer ord som inte riktigt hann att omvandlas till svenska innan de nådde mina trumhinnor...
- hej hej, jag heter (kommer inte ihåg vad) och jag kommer från handels facket, jag skulle vilja informera dig om blablablbalblalba........

Okej.
hon lyckades besegra min rädsla för alla viktigheter..
och sisådär tio minuter senare så blev jag medlem i facket. (!)
Inte för att jag ritkigt vet varför .. men hon sa att dom hjälper mig med saker.
hjälp är bra, spec om man betalar 600 kr i månaden.
tack gudrun! ( hon passade att heta så)

Shoot baby!
Postat av: alex

haha, tobbe räknade ut att han har sparat 24 tusen på att inte vara med i facket. Men jag är en stolt medlem jag med. ;)

2008-12-11 @ 03:43:02
URL: http://turboal.blogspot.com

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0