hej igen

jag saknade er så mycket så jag täntke skriva lite till..
nu ser jag fram emot helgen. Det blir julbord på alberts med junkyard.
sen bowling och förhoppningsvis en riktigt bra fest.

jag har lite svårt att förstå vetskapen om att det är julafton nästa vecka..
inte ett uns julstämmning eller mysiga glöggkvällar har uppenbarat sig för mig.
Det är liksom bara tom info , vi vet att det är julafton . men vi tror inte på det.
det är enbart en rutin som gör att vi spenderar alldeles för mycket pengar och skämmer bort våra barn.
äter massa saker som inte ens passar ihop. lägger på oss några kilo , för att sedan avge nyårlöftet om att gå ner dem igen.  varför måste vi då äta julmat? är det så himla gott?

på julbordet som jag ska på på lördag så serverar dom faktiskt sushi (!), så antagligen räknas även denna asiatiska rätt som julmat?  då kan jag ju medge att jag skulle kunna gå på julbord året runt.
sushi är det bästa som finns (näst efter min symaskin.)

jag tänkte även nämna att jag tror att jag somnar nu.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0