soppa

jag som alltid trott att livet var på tok för kort för att någonsin hitta det man söker... ACK så rätt jag hade....
hela tiden känns det som att någonting stort är på gång... att snart....snaart...kommer bomben släppas och allt kommer lösas upp i miljoner atomliknande möjligheter...
Än så länge.... så står jag här på junk å är mätt å belåten. lever i nueet och satsar på att göra varje dag PRECIS så som jag vill ha den.
idag har jag tex lagat stuvade makaroner och köttbullar i köket.
(alltså det är inte alltid man har ett kök att laga mat i, därför konstaterade jag bara att JA, jag stod i köket och stuvade och stekte och vispade och slevade i mig )
För när jag bodde i en av alla lägenheter jag spenderat mitt liv i, så fick ajg minsann sitta så snällt på golvet och koka soppa. JA, du hörde rätt. jag hackade purjolök och morot på golvet, och jag kokade det. på golvet.
det kanske låter lite ohygieniskt och kanske till och med vidrigt!!?? MEN... icke.. jag tyckte det var mysigt.
så kunde man sitta och luta sig mot väggen under tiden man såg hur vattnet puttrade av glädje...

det kallar jag ... hmm... ja kanske kan kalla det att njuta av de små  tillfällena i vardagen?. yep , så säger vi.

go gogo GO lisa

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0