Den enda människa du kan ändra på är dig själv

jag är människa. alltså lever jag. jag är människa. alltså kommer jag också att dö en dag.

Idag är en hemsk dag. Allt är svart och en tjock dimma, likt tjära, kväver mig långsamt. Jag vill egentligen sjunka igenom jorden. Vill aldrig resa mig ur sängen. den här sängen. jag mår bra i den här sängen. egentligen. Men just idag måste jag göra ett val. Ska jag torka mina tårar, blunda för verkligheten och bara fortsätta älska? Eller ska jag resa mig, packa ihop mitt liv, återigen, och vara oviss om nästa sekund livet ut?
Jag vill ha kärlek, jag livnär mig på kärlek. Men frågan är hur mycket man själv kan ge. Jag dör inombords av att se mitt liv leva utan att jag själv egentligen är delaktig. Jag älskar , jag älskar. Men hur älskar man på en nivå där allt är frid och fröjd? Att kärlek och hat vandrar hand i hand är ett faktum och att älska sig själv kan vara det svåraste vi någonsin måste göra.
Jag är full och tom, levande och död. jag är lycklig och förkrossad. jag är en hemsk människa. och jag är så vilsen på jorden. jag blir galen. galen av självömkan . men än mer förkrossad av att se de närmaste sjunka ner till botten. att se någon som är så viktig, bli trampad på och allt är mitt fel. Jag blir beroende och jag inger ett beroende.
Jag vet att jag inte borde, men jag tänker ligga i sängen idag. vänta på dig. vänta på mig. gråta tills jag torkar ut.
jag borde inte. för jag borde göra andra saker. saker som också gör mig galen. jag hatar julen och jag hatar alla människor. jag hatar att jag hatar och jag hatar så mycket att hatet bara växer.

Shoot baby!
Postat av: Ssss

Känner igen mig så sjukt mycket. Att man känner att man finns men inte att man lever. Jag känner mig inte närvarande i mitt eget liv. Det känns som att dagarna går in i varandra och att man bara ser på när livet passerar. Fast i ett förhållande för att man älskar någon alldeles för mycket, så mycket att man blundar för problemen, sanningen och livet.

2010-12-08 @ 09:47:20
Postat av: Sss

Och jag stannar. Jag kommer aldrig träffa en så in människa igen.

2010-12-08 @ 09:49:26
Postat av: Lisa

Vem är du SSS ? jag vet. ibland ger livet feta motgångar och då måste man bara stanna upp. titta in i sig själv, leta rätt på den egentliga orsaken, och knyta upp knuten. lösgöra bekymren och framförallt lösgöra sig själv! Man mår såå mycket bättre av att disskutera och prata om hur man känner sig! ha de gött , kram lisa!

2010-12-08 @ 18:07:34
URL: http://lisaell.blogg.se/
Postat av: Sandruu

Det är sandran din kära arbetsvän. Så fruktansvärt jobbigt kan livet vara ibland så jag blev bitter och skrev lite..... kram !

2010-12-08 @ 22:50:08
Postat av: LISA!

åååh Sandra! du är så goo...... ring mig så kan vi snacka face to face istället :) jag gillar dig!!

2010-12-09 @ 22:32:11

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0