I am the egg man

they are the egg men.
Det ær lustigt det dær med sømn alltså.
Underskattat enligt vissa, øverskattat sæger Jim.
Jag vet inte vad jag tycker.
Har ganska delade meningar om det dær...
Men Jag kommer nog aldrig att få svar på varfør
det ær så gudomligt skønt att sova på morgonen,
nær man inte får sova. Men inte alls så skønt på
kvællen, nær man måste sova. Då går det helt
enkelt inte alls.
varfør har bara vissa mænniskor fått gåvan att vara morgonpigga? och varfør blev inte jag tilldelad den? Jag undrar vad jag fick istællet...Før om en mænniska ær vældigt ful, så borde han ju vara snæll. Eller jætte bra på något. kanske att får mænniskor att skratta? Det måste væl vara lite rættvist liksom? Jag ær inte morgonpigg. inte det minsta. Men jag ær ganska snæll. och jag ær bra på att kramas. Min mamma ær jætte pigg på morgonen. Fast hon ær æven snæll. och hon kan kramas också. fast hon ær lite dålig på att hantera stress. och det kanske också væger upp?
Well. Jag vet att jag ska jobba snart. om fyra timmar måste jag gå upp. och det kanske ær just det, att man vet att man måste gå upp snart, som gør det så mycket svårare att somna.
Nær jag blundar flimmrar det før øgonen. Det ær svart, samtidigt som alla regnbågens færger tar former som jag inte ens visste fanns. en annan værld uppenbarar sig och jag hør oljud. skrik, dån, buller. en massa skræp flyger omkring. det ær rørigt. som en sån dær gryta som min pappa brukade gøra. Dær man blandar allt som finns till hands, vare sig det passar ihop eller ej. Men pappas grytor var før det mesta goda. starka, men goda. Och mina bilder ær inte goda. de gør så att jag inte kan sova. de stør mig och ger mig huvudværk dagen efter.
i vilket fall som helst så ska jag blunda nu. Bli ett med all mess som etsat sig fast på hornhinnorna.
en skræp symfoni kan man kalla det. Konsten ær att slæppa det. tømma papperskorgen, precis som man gør på datorn.
GodNatt.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0