helvetesdag.

Det finns ingen utväg. Hur många vardagsmorgnar har jag inte vaknat upp med en ballong fylld av hopp under kudden? Hopp om att, idag, ja då kanske det där drömjobbet hänger och dinglar i den annars så gråa luften utanför fönstret. Redo att knacka på rutan och krypa ner under täcket med mig.
En ballong som exploderar varje gång jag inser att jag vaknat upp i ännu en helt vanlig skittråkig dag i mitt tjugoåriga liv.

Varje morgon hoppas jag på att bli väckt av ett telefonsamtal som ska ta mig långt härifrån och varje kväll önskar jag att dagen som varit inte hade existerat. Frustrationen av att leva utan att utföra någon som helst nytta gnager i skallen och biter mig i hjärnsubstansen.

Men vad är egentligen ett "drömjobb"? Alla har vi väl egna drömmar och unika mål att nå? Mitt mål är att bli rik.
och mitt drömjobb är det som gör mig rik. Sen hade det förståss varit fantastiskt trevligt att syssla med något som man gillar samtidigt som cashen rullar in. Om man kunde bli rik på att ligga här och klaga så hade inte det varit fel. eller på att krocka med en stenmurar så att bildörrar flyger. Sådana saker kunde jag överlevt på om det fanns någon som ville betala mig för det.

Det hade varit enkelt om min farfars farfars far varit konung över södra europa och halva Amerika och kanske någon del av Asien. Då hade jag inte klagat. Men nu är det inte så och jag får klaga. hur mycket jag vill.

Kom nu inte och säg att jag borde ta tag i mitt liv och kanske FÖRSÖKA göra något åt mitt liv och kanske utbilda mig till något. För jag är fullt medveten om det. att jag borde förverkliga mina "drömmar" och jag VET att man måste utbilda sig för att kunna bli något i dagens samhälle. Men utbildning suger kuk och jag har inte alls lust till att lära mig saker.
jag kan ju redan allt.


HA! sluta nu. jag blir seriöst deprimerad av att inte kunna göra allt jag vill. sjukt egentligen att för att kunna TJÄNA PENGAR så måste man först HA MASSA PENGAR för att KUNNA TJÄNA PENGAR.
blääääääää på den här helvetesdagen.
jag somnar om.

åååh den där ballongen önskar jag var fylld med blod så jag kunde skära sönder den och se blodet spruta över mina vita lakan. helvetesdag är just vad det är.
gonatt

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0