finally

ännu en gång har fyra veckor sniglat sig förbi... den 25 uppenbarar sig för mig och resten av sveriges befolkning. Äntligen kan vi leva i lyx igen. köpa take away kaffe, dricka några extra öl på krogen, ha fetaost i salladen, slippa ha maskor i strumpbyxorna, kunna ha ost på mackan, tanka full tank på preem, ha kylen full med käk, ringa från telefonen, gå ut och äta, OSV.... I allafall första veckan. tills man återigen sitter där lite gödd med en uppdaterad garderob. med en ångest som bottnar lååångt ner i tårna och som inte släpper förrän om ytterligare tre veckor. sug.


Men ikke för min del. nepp... ska man ha råd att ta sig härifrån i januari så blir det supermegasträngt sparande framöver. skittråkigt jag vet. och inte alls något jag är varken bra på eller blir lycklig utav. men ska man ha de gött, så får man väl offra lite. Ett steg närmare de där.... (http://lisaell.blogg.se/2010/october/en-drom.html) .....

pengar kan vara det värsta jag vet. inte ens på monopol kan jag hålla i slantarna.
att pengar kan göra en så sjukt lycklig och så djupt olycklig på samma gång.

men okej. från och med nu är jag en sparsam, snål och ännu bittrare människa.
wish me good luck.


Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0