what to do ...

Man vill så mycket. men vart ska man börja?

Jag vill genomföra en miljon saker innan jag dör. Jag vill prova alla sporter, besöka alla länder, smaka på all mat, träffa alla människor, lära mig alla språk, hjälpa alla som har det svårt, spärra in alla idioter, kunna livnära mig på det jag brinner för, vara en syster med gott föredömme (...) , en respektabel dotter, bli en beundransvärd mamma... Jag vill bestiga alla berg, bada i alla hav, gå tusentals utbildningar och prova lika många jobb. Jag vill göra så mycket, men HUR SKA MAN HINNA ?????

man kan antingen tänka såhär:
kanske får man nöja sig om man ens lyckas klara EN av alla saker... Vilket gör allt "viljande" ganska onödigt.
eller såhär:
Av att vilja så mycket, så blir man lätt galen och tillslut skiter man i allt.
eller kanske såhär: (önsketänkande)
Man kan allt, bara man vill.


Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0