save the earth

Goder morgon kära mänsklighet.
Idag tänkte jag rädda världen. Jag tänkte be alla familjer i hela sverige (ca. 9 miljoner pers.) att skänka en femma/familjemedlem till mig. En femma är ju INGENTING. För en femma kan du köpa en halv burk cola, eller ett tredjedels paket skinka. En femma kastar man i önskebrunnen. en femma är obetydlig. MEN som sagt, om hela sveriges befolkning skulle bidra med det här obetydliga myntet, så skulle det faktiskt bli så mycket som fytiofem miljoner kronor sammanlagt. FYRTIOFEM MILJONER!! Det är ju sinnessjukt mycket pengar liksom.
Man skulle kunna köpa 450 tusen korv med bröd för de pengarna. eller 9 tusen bilar. osv. ja ni fattar.
Man skulle kunna hjälpa alla guds glömda barn i afrika och i resten av världen. så vi slipper sitta och se på dokumentärer om svält och människor som dör i fattigdom. Om sen resten av de rika länderna i europa skulle göra samma sak. Så skulle vi kunna bygga upp en helt ny värld för dem där nere.

Sjuka tankar...

daniel säger att om det skulle bli så här, så skulle världen gå under på nolltid. de "fattiga" länderna kommer ju då såsmåningom även de släppa ut avgaser och koldioxid osv,osv osv...och ja . då kommer alla att dö.


jag vet inte jag. ja tyckte det va en ganska bra idé. vi skulle iallafall kunna köpa kläder till dem. och så några fler bananträd och kokospalmer...

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0