I mitt huvud.

Ibland tror jag att det bor någon i min hjärna. En liten knyckeltomte som pappa skulle sagt, som knycklar ihop mina hjärnceller och gömmer allt vett bara för att jävlas. Ett kaos bildas, och inte ett organiserat kaos som jag brukar trivas med att sväva runt i, utan ett fullständigt kaotiskt bombnedslag, bortom kontroll. Jag sitter här handlingsförlamad och flyr in i cybervärlden efter ett raseriutbrott utan dess like. Vet inte vart all ilskan kommer ifrån, och hur det kunde bryta ut bara på grund av att jag inte fick plats med all min packning i väskorna som ska hem till Sverige.
Min första impuls var positiv; Packa, yes. ett steg närmare förflyttning, rörelse, utveckling. Men i takt med att klädtrasor, böcker och färgburkar hivades ner i två gigantiska resväskor kände jag hur mina rörelser blev snabbare och hetsigare. Jag krigade ner symaskinen i handbagaget med hjälp av tafatta försök till hjälp ifrån Daniel. Irritation spred sig ut i vartenda blodkärl i kroppen och tillslut när jag insåg att mina tavlor inte fick plats i resväskan, så brast den tunna tråden mellan kontroll och vansinne. Förstöra var det enda ordet som pulserade i huvudet och med röd syn så var det det enda jag gjorde. Förstörde.
Nu i efterhand, när jag sitter här i balkongdörren med solen i ryggen och tittar nedför trappan på mina sönderhoppade panåer, så undrar jag. Vart kom det ifrån? Varför är jag så arg?
-
-
Men jag behöver iallafall inte bekymra mig för hur jag ska kunna få plats med tavlorna längre.
Det är ju positivt.

Shoot baby!
Postat av: Maria, faster (? eller heter det tant?)

Jag hoppas att du målar nya tavlor när du kommer hem.

2011-11-24 @ 00:24:53
Postat av: mamma

Lilla Lisa, du måste lära dig ett knep, en strategi när du känner att ilskan tarb över hand med dig. En vacker dag kanske du förstör dig själv eller någon annan.

2011-11-25 @ 08:32:36
Postat av: mamma

Har du föresten målat fjädern själv eller har du hittat den på nätet?

2011-11-25 @ 16:18:43

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0