Fuh Q

Min klass för tillfället består av ungefär 10 vita "brud-brudar". Kunde inte passat mig sämre då jag ogillar hemskt mycket att umgås med brudar. extra mycket ogillar jag att vara med många brudar samtidigt. och ännu mer ogillar jag "brud-brudar". Så min situation blir en aning tryckt när jag sitter i klassrummet med ca 10 stycken samkönade individer och fattar nada nada nada av grammatiken vi försöker lära oss. Jag är tydligen den enda som inte fattar ett piss. Det övriga gänget (som består mestadels av holländskor) spelar antingen smarta, eller så sitter de på allvar och pluggar verb och subjuntivo hela dagarna efter skolan. (till och med en av våra lärare pikade dem på riktigt för att göra detta, SÅ tråkiga är dem). Efter att ha genomlidit två timmar grammatik med tårar i ögonen och klump i halsen, så har vi äntligen lunch. jag föredrar att sitta ensam vid ett bord, käka frulle och läsa i min bok i hopp om att INGEN ska komma fram och prata med mig. oftast fungerar det utomordentligt bra. efter lunch däremot, har vi två timmars "prat-lektion" där vi ska prata om olika ämnen. Idag var vårt "samtalsämne" tobak bland annat och det visade sig att jag och en annan brud från italien (som ser ut som om hon vandrat rätt från redlight district in på skolan och glömt att hon har en heroinspruta kvar i armen och aldrig duschat i sitt liv och råkat sova med sitt smink sen femtonårs åldern. Hon skrämer mig), var de enda som någonsin hade ens tagit ett bloss av en cigarett. läraren hoppade ur kläderna av chocken eftersom varenda unge här i spanien röker som skorstenar. Det är väl iofs ingen dålig sak, (att de aldrig har rökt,) får jag väl erkänna. Men det speglar så tydligt dessa flickors oskyldiga puttinuttiga personligheter som jag bara HAtar. Gör lite jävelskap för fan. Iallafall, de här tal-lektionerna (som jag gillar faktiskt) fortlöper på såsätt att jag är den enda som öppnar käften på dessa två timmar. Förutom möjligtvis Renate ifrån holland som är en dam på 50+ som jag tror precis har kommit ur sitt alkoholmissbruk och mer än gärna spexar och velar och pratar och gör sig löjlig på alla möjiga sätt. hon är iofs den enda som är liiite rolig och jag tror hon är den enda som jag har fått ett leende ifrån. En annan brud ifrån holland som brukar sitta bredvid Renate, skrattar alltid åt henne och gör sånna där löjliga miner som man gjorde i högstadiet om någon som försökte göra sig rolig. jag hatar henne för att hon är så elak men tänker att säkert har hon en storasyster eller storebror som är väldigt elak emot henne hemma. måste vara så. bitch. Sen har vi även Julie, från USA, som inte säger mer än ett ord i varje mening. det är Si eller No oftast. (ja eller nej). jag tror att det är för att när hon väl säger en hel mening så låter det som en (jag kommmer verkligen inte på en bra metafor till detta,!!) men hon pratar iallafall såhär ; hoola, mej lljaamo juliijee. ja kijerooe vuelveo de mie paijse. (uttalas med EXTREM amerikansk brytning alltså) (translate:hej jag heter julie och jag vill åka hem till mitt land). GÖR GÄRNA DET tänker jag. Sista offret i min klass som jag tänker beskriva idag är en blekfet rosaaktig holländska med en råtthårsfärgad page och grön pike tischa. (tänk er ett mumin troll) hon är den "duktigaste" i hela klassen och sitter alltid där på hörnet och SNYTER SIG i näsdukar så att det ekar i hela skolan. Jag har aldrig förstått det där med att snyta sig offentligt. tycker att det är det äckligaste som finns typ. och folk klagar på att man fiser öppet liksom. big diffrence??

-
slutsats: det finns vänster-hjärnade människor och det finns höger-hjärnade människor. precis som högerhänta och vänsterhänta. Jag antar att folk som använder den matematiska och logiska hjärnhalvan (inklusive grammatik) är några jag bara inte klarar av att vara i närheten av. Antagligen eftersom vi är så fruktansvärt olika och tänker på två motsatta sätt om precis ALLT och inte kan komma över ens om någonting. Eller så kanske jag bara är avundsjuk för att jag är korkad när det gäller sånna där smarta saker. inte vet jag. men en slutsats kom jag iallafall fram till. ah. skönt.

Shoot baby!
Postat av: pappa

jag skriver från pappa att han tycker att du ska ta bort ditt sista inlägg om dina kurskamrater. Det låter inte trevligt att tala så illa om folk. Hoppas att de inte kan svenska eller känner ngn som kan svenska och som läser detta. Jag(mamma)kan hålla med honom även om det var kul att läsa.

2011-10-13 @ 20:47:03

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0