dagens sanningar och lögner eller vad som helst vem bryr sig

orörlig på sängen vilar min trötta kropp mot den mjuka madrasesn. täcket där pippi långstrum dansar runt är gjort av dun. varmt, behagligt, inbjudande. En konstig sak är att det inte ligger över mig. täcker mig, gör mig sällskap och värmer min knottriga hud. Min kropp är förlamad, oförmögen att röra sig. fingertopparna styr och hjärnan bara är. svävar någon annanstans. om man nu kan kalla det så när man inte riktigt vet vad det är som händer där inne. Drömmer mig bort och iväg till platser som jag inte ens vet existerar. Längtar till en avlägsen plats, ett drömpalats. Fast vad är en dröm som skulle bli verklig? En verklighet. En vardag. en öl på butlers och tiotusen i fickan. Ensamast på jorden men saknar viljan att ha någon som helst nära. Kanske en katt. Vill bort från mänskligheten för jag förstår mig inte på den. Kanske för att jag inte förstår mig på mig själv. Eller dom. eller mig eller dom. Eller ingenting egentligen. Så många frågor, så få svar. Jag vill ju tro på Gud. men jag kan inte.
-

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0