Facebook.

Nackdel.
- Beroendet av att varje gång
datorn sätts på, ha facebook
som en självklar första besöks-
plats.
- Självhatet som uppkommer
när man inser att man sitter
och läser andra människors
statusuppdateringar som ett
slags tidsfördriv.
- Irritationen över nakna
bebisar, ultraljud och
övriga privata saker som
vi inte vill ta del av.
- Avundsjukan när bilderna på
palmer och vita stränder poppar
upp, när man själv befinner sig h.ä.r.
- Känslan av att alla andra har det
så mycket roligare än en själv.
- Gratulationerna i hundratal man
mottager på födelsedagen, och
inser att man inte ens "känner"
hälften av avsändarna.
- Huvudvärken man får av att
sitta framför en dataskärm
när man istället kan göra något
kreativt.
- Frustrationen när någonting
inte fungerar som det ska.
- Irritationen (igen) när personer
inte svarar på mail/chatt när
det lyser grönt.
(-Suckandet när folk man
inte orkar prata med skriver
onödiga saker.)
- De hemska tankarna om vad
internet gjort med människors
självkänslor.
- "vad är du för djur" och "när
kommer du att dö".
-Latheten som framkallats, och
fetman som har ökat.
- OSV...
fördel.
- Kontakten med vänner
i andra länder och övriga
som befinner sig för långt
bort för att gå och knacka på.
-
Slutsats.
Jag undrar om den enda fördelen alltså väger upp alla nackdelar, eftersom jag fortfarande har mitt
konto kvar. och ja, jag antar det. Den enda fördelen blandat med beroendet och med rädslan för att mista
sitt sociala liv. Eller, är det så? utan facebook har man ingen kontakt med omvärlden?
Detta är ett varningstecken.
Jag måste sluta vara online.
Måste skaffa mig ett liv.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0