Is there a God or is it just me loosing my mind?

Dessvärre somnade jag nere i soffan inatt eftersom min säng är täckt av akrylfärger och en stor panikartat gjord "tavla"... Blev därför väckt halv tio i morse av två stressade föräldrar som tvingade mig att äta ägg och gå ut och gå på promenad med dem. Jag skippade det sistnämnda och tog en kopp te i soffan istället. Vid zappandet mellan tv kanaler så fastnade jag för "Gudtjänst" på tv2. Ja, det är sant. De pratar om livet och allt vad det innebär i dagens samhälle. Jag kan identifiera mig med vartenda ord och undrar om jag är kristen då? Finns Gud? Vem är han? och vad gör han isåfall? Tror jag på honom? Måste man bli så "hyper" när man är kristen? Måste man vara sådär "perfekt" och ha polotröja och aldrig svära eller dricka alkohol? Kan man inte få vara lite mittemellan och bara ha gud som en farmor eller farfar som man kan prata lite med ibland? De sjunger iallafall fina sånger på tvn. Och jag ska nog gå och lägga mig igen.
-

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0