"What is worth if our next generation doesn't know how to bargain?"

Då jag är uppvuxen inom ett lärar-imperium till släkt där varenda moster och mamma är lärare, där jag sett baksidan av att undervisa olydiga elever och fått ilska ifrån dessa och från arbetsdagen att gå ut över mig och mina syskon, så har jag inte direkt övervägt att gå i samma fotspår själv. Men. det finns ett MEN. För er som inte vet så har min kära moster Marie-Louise sett till så att jag har fått vikariera på lite skolor runt om i kommunen nu när jag inte har någonting för mig här ute i skogen. OCH nu förstår jag min äldre generations glädje över att arbeta med barn.
Aldrig trodde jag att det kunde vara så himla, himla roligt att jobba som lärare! Så roligt, givande och uppskattat! Hela veckan har jag varit lärare i fjärde klass, och jag har aldrig känt mig mera tillfreds med någonting jag arbetat med. Kanske är det kontrasten mellan att inte göra någonting till att helt plötsligt ha fullt upp med galna ungar! Men jag älskar det! och trots att de pratar i mun på varandra och inte vill räkna matte så är barnen är helt underbara!
Idag var det min sista dag för denna gången och jag fick så många goa kramar av alla så jag nästan blev tårögd! Tänk att man kan fästa sig så snabbt vid någon. Och i morse när jag kom till skolan så fick jag ett paket med godis och ett så fint kort av en elev så att jag blev helt rörd!! Vilken uppskattning! Jag undrar om ungarna förstår hur mycket glädje och energi de ger en!! Förmodligen inte, men de ger mig iallafall hundra gånger mer än vad jag tror att jag kan ge dem! Erbjöd mig tillochmed att jobba gratis framöver. haha! Kommer sakna er underbara barn!

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0