Addictions.

Snus å rökfri i en månad. Av tidigare erfarenheter antog jag att detta kunde bli min död, men den här gången var det inte ens jobbigt. det kändes bara,..självklart?! vi är väl inte gjorda för att tillsätta en massa nikotin och andra farliga ämnen till kroppen, och egentligen är det ju helt sjukt hur man faktiskt kan vara beroende av något så konstigt som att röka på en pinne eller stoppa en liten påse i käften. Jag vill vara fri. Utan att känna ett behov av något som helst. total frihet, utan behov eller frestelser. Men i takt med att saker skapas, inventeras och uppfinns av människan så skapar vi bara fler beroenden. Hur klarade sig människor för 150 år sen utan att kunna ringa till varandra före de skulle komma på besök? Vad gjorde människor innan Tv:n uppfanns för några hundra år sedan? och vad åt folk på lördagarna innan lösgodiset och chipsen fanns? Vi är bortskämda och har dåliga vanor. Behöver vi verkligen en smartphone?  Behöver vi veta vad våra vänner äter till frukost eller vilken exakt tid bussen går? (vi kan väl inte få den att gå snabbare?). Självklart gör den kanske livet lättare för vissa men är det inte bara ytterligare ett stressobjekt egentligen? Jag hade en iphone i en månad. Har aldrig känt mig så stressad och beroende av något, någonsin! Och fungerade inte internet så fick jag ett psykiskt utbrott. Jag stod inte ut! Kanske har jag ett försvagat psyke när det gäller stressrelaterade ting, men ändå, Inbillar vi oss inte att vi behöver saker som egentligen inte är så himla viktiga?
Alla slags beroenden är dåliga beroenden.
Närhet, kärlek eller sex, Ett beroende kontrollerar våra hjärnor. Det gör oss svaga och får oss att känna oss ensamma. Vi vill ha någonting som inte är där, något utom räckhåll. Beroende på i vilket stadie av beroendet vi är, så kan vi göra de mest sjuka saker för att få det vi suktar efter. Godis, choklad, alkohol, droger, människor dör på grund av beroenden. Det orsakar cancer, fetma, överdoser osv. Vem vill egentligen vara beroende? Jag vill vara fri. Fri ifrån allt som vårt sjuka samhälle har att erbjuda. Så nu ska jag bara gå och spy upp popcornpåsen som jag just har vräkt i mig, nedsköljt med whiskey, och sen ska jag ta tag i mitt liv.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0