en dröm.

jag längtar efter min vindsvåning med tegelväggar, vita gardiner och världens största säng. tavlor står lutade mot väggarna och i hörnet finns en öppen spis. fönstret ska vara stort och ha en fönsterkarm med plats för mig, ett glas rött och en bok. Utanför finns en liten balkong inramad av smide. där växer slingerväxter, tomater och basilika. det ska vara högt i tak och köket ska prydas av mosaik. Alla ljus ska vara levande och bokhyllan ska täcka en hel vägg. alltid ska det finnas färska örter i krukor och blommor i vaser. Ett piano tornar upp sig vid den tredje väggen och en musikspelare står upppå. en gitarr ska också få plats. inte för att jag kan spela, men det ska jag lära mig.

och... fönstret ska alltid vara öppet. för där jag bor, där är det aldrig kallt.

Åh, vad jag längtar ...

Shoot baby!
Postat av: malin

åh lisa den drömmen lät helt underbar:) ibland måste vi få drömma så är de bara, vardagen känns lite lättare då

2010-10-17 @ 19:07:29

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0