Homecoming

Ja, då är det snart dags att återvända hem till SVERIGE ett tag. Huuuur kul känns det egentligen?
Just nu, och sedan jag bokade resan, är det det enda jag vill. åka hem. Hem till min familj och hem till julmys. Men jag är ju alltid sådan, längtar ihjäl mig till saker och sen när jag väl är där, så längtar jag tillbaka igen. Man vill ju alltid ha det man inte kan få. Det är väl så vi människor är funtade antar jag. Men det bidrar ju även till en strävan, som vi skulle varit monotona robotar utan att besitta. så det är väl bra också antar jag, den där drivkraften.



Så här roligt hade jag förra vintern under en kort tids boende i Uddevalla (!)

Efter max en vecka i svealand alltså, så antar jag att jag kommer sitta där bakfull på en sliten soffa hos nån halvbekant polare, beställa pizza, glo på meningslös TV och försöka tina upp förfrusna tår under duntäcken och filtar. mitt hår kommer vara elektriskt och mina ögon liksom näsan kommer att rinna utav min kommande förkylning. Jag kommer sitta där i min bakfylla och ha ångest över framtiden och bekymra mig över att jag inte kommer att ha råd att köpa en enda julklapp i år. Just i det ögonblicket antar jag att jag kommer längta tillbaka hit. Till en obekymrad värld med bitchiga servitriser som mitt största problem. Så jag bestämde mig för det att jag skulle försöka göra det allra bästa av det sista. bra plan tycker jag. I morgon flyttar vi, som sagt. Kul!

Shoot baby!
Postat av: Sofia

ÅHHHÅHÅHÅHHÅååå

hahahahahaha kära vän.

underbart kul.

2011-12-01 @ 16:45:51
URL: http://fiafredrikssons.blogg.se/

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0