kärlek ?

Hur vet man när man älskar någon och vad avgör om en person egentligen är värd att ödsla energi på?

Så länge jag kan minnas har den där frågan hängt någonstans i mitt bakhuvud.
gnagt och skavt i ett utrymme som egentligen inte ens är värd att få besök.

att kärlek är en definition av att älska sig själv.'
det vet du.
Att älska någon är en lögn.
hoppas jag att du vet.
Att älska är inte svårare än att personen i fråga får en att älska sig själv i dennes sällskap.
sanningen svider.
Det finns inget mer egoncentriskt än Mänskligheten.

vi tar det vi vill ha,
vi suger liv och lust ur våra nära, kära. ur de svaga.
Vi säger att vi älskar, fast vi ljuger för oss själva.

Hur ska jag nu tala om det jag egentligen tänkte säga,
när jag motbestrider mina känslor och mina tankar gång på gång?


Jag tänkte ju faktiskt erkänna att jag steg för steg närmar mig mina känslor.
Närmar mig själv och närmar mig någonting som kanske kan kallas kärlek?
jag kan känna band till mina nära på ett djupare plan,
och jag kan känna uppskattning och KÄNSLOR ur ett annat perspektiv.
jag tänkte egentligen berätta att jag älskar nathalie,
att jag älskar julia och frida, att jag älskar hanna
att jag älskar wendy och att jag verkligen älskar dessa människar så djupt.
FÖR ATT DE FÅR MIG ATT MÅ BRA . får mig att känna trygghet, respekt, och får mig att uppskatta livet.

men som jag sa . kärlek är en lögn och ännu tror jag bara halvt på ett påhitt som får oss att gå genom eld och riskera ALLT för någon som samtidigt kan få en att aldrig vilja tro igen.

så om det någon gång skulle trilla tre ord ur min mun. riktade till dig. meningslösa ord.
LOVA då att ta mig på allvar. för den dagen, då har jag förstått vad kärlek innebär.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0