en dikt som jag skrev. nu.

Jag känner mig som en fånge på fri fot.
Jag rymmer från något varje dag .

INGEN SPÅRHUND SKULLE KUNNA HITTA MIG
FÖR JAG ÄR ÖVERALLT, OCH INGENSTANS

jag skriver dikter och fantiserar.
jag går och drömmer , och jag spelar teater.

JAG DANSAR LITE IBLAND,
OCH JAG SÄLJER SAKER TILL DOM SOM VILL HA.

ibland hoppas jag på lite extra.
men det är sällan man får något tillbaka.

IBLAND SAKNAR JAG NÅGOT. (någon)
MEN OFTAST KLARAR JAG MIG BÄST SJÄLV.


Jag kan vara stark om jag vill.
och om jag inte vill, så är jag det ändå.

JAG KAN ÄTA UTAN ATT BLI TJOCK
OCH OM JAG FÅR FÖR MIG NÅGOT ANNAT,
SÅ ÄR DET LÖGN.

Det finns dagar som känns behagliga
och det finns de som man knappt står ut

DET FINNS DET SOM ÄR BRA
OCH DET SOM ÄR DÅLIGT.

Det är dags att välja.
HUR VILL DU HA DET?

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0