parkering forbjuden. trasig AC . spolning ur funktion. astma . igen. hoppas pa Hikkaduwa. snalla oppna era armar.

Hej vanner. Eller bara; Hej lisa. hej Nathalie, min goda andra halft.
Jaha...vart ar vi nu da... Vet inte namnet. Men pa vag till Hikkaduwa ar vi iallafall.
Med forhoppningar om att finna nagot som vi inte hittat hittills i SriLanka.

Vi ar iaf kvar har, pa den lilla on utanfor Indien.
Bland alla svarta manniskor.
Obeskrivligt gastvanliga och ganska efterblivna och knepiga.
Precis nu star tex en liten servitris och bara ler bakom ryggen pa mig,
iaktar mig nar jag ater min frulle. cozz... inte..
lamna mig ifred.

Weell.. Nu har natha joinat mig har vid frukostbordet,
om ca trettio minuter ska vi aka vidare.
VI kanner bada tva  vid det har laget att Sri Lanka
kanske inte var det ultimata resmalet for oss.

som vi hort sa manga ganger forut,
man vill ju ha det man inte kan fa.
det man aldrig har,
det som ar utom rackhall.
Som tex, nar vi var pa Bali.
Da langtade vi efter en varld utan turister o
utom exploderad civilisation.

Nu sitter vi har.
Sa langt fran en civiliserad varld man kan komma,
och inte en turist sa langt ogat nar.
Ja ha, tro fan da att vi inte vill nagot annat
an just det.
Det som vi inte kan fa.

Jag undrar om vi manniskor ar programmerade att tanka da.
Att aldrig vara nojd.
att alltid strava efter nagot. ett steg langre.
kanske ar det en bra sak...jag vet inte...

Just nu vill iaf jag kanna lite turistisk narhet o konversera med nagon fran samma planet.
Nagon som inte sager JA, fast de Menar NEJ och sa vidare...

Lite ensam kanner man sig nog..
Av den anledning att vi ar de enda utomstaende i deras varld.
Som tva vita apor i en bur pa Zoo.
Fast ingen kan lasa skylten :
"se, men inte rora"
&
"mata ej djuren".
For det ar det enda de gor.
Matar oss, goder oss och far oss feta.
Kanske tanker de doda oss sen?
och ata oss?
Darfor vill de ge oss lite mer kott pa benen.
jag vet inte.

En flod rinner forbi har nedanfor, sakert smutsig som fan ,
( det finns tom krokodiler i den fick jag hora)
Men ganska fin att se pa.
Tyvarr inte lika fint att tva infodingar sitter ivagen for min vackra VY.
Min hjarna la aven av nar de slog sig ned vid mitt bord.
och brist pa ord har de val inte direkt.
De stor mig och satter kappar i hjulet for min formaga att insupa allt det vackra.

usch. jkag kanner mig sa pessimistisk.
Fortfarande. igar ocksa.
en irriterad kansla som inte vill forsvinna.
skulle kunna doda nagon av de manniskor som gor ALLT for oss.
och da menar jag ALLT. ALLT .ALLT.
om jag hade bett dem att torka mig i roven, slicka mina fotter eller peta ut mina snorbusar,
sa hade de gjort det. med gladje.

hemskt.

vill aven doda alla forbannade flugor runt omkring mig . de gor mig TOKIG.

maste ta en dusch nu. Alltsa, ingen shower, utan en "wash" som dom sager har.
Alltsa, jag ska ga och ta en tvatt nu. nice. rent.
hepp. ses snart. bye


Shoot baby!
Postat av: bella

vill vara i ditt läge Lisa!

2009-11-13 @ 20:42:08
URL: http://disabella.devote.se
Postat av: elin

Liiiiiiiisa!

2009-11-16 @ 22:05:19
URL: http://vemeja.blogg.se/
Postat av: Simon

Kul att följa er resa =), kan säga att det än så länge i november endast varit 3timmar sol i Göteborg. NJUT =P!



När planerar ni att åka hem?



2009-11-22 @ 01:58:33
URL: http://slaim.se
Postat av: maja

mitt nr är 0737401439 =)

2009-11-22 @ 09:44:03
Postat av: Anonym

hej min vän! tänkte bara berätta att jag är på HAWAIIIIIIII nu! :) Det är helt underbart! Rico hämtade oss på flygplatsen igår. Va så himla kul att träffa han! :D saknar dig! puss

2009-11-25 @ 20:59:14
URL: http://vemeja.blogg.se/

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0