Okey Thai ... nu ar vi har...

God dag familj och vanner!
Nu ar klockan halv tre pa dagen har i landet,
vi har kakat frulle for nagra timmar sedan
och tagit oss en promenad runt on.

Vi tar en liten resume i pics istallet tror jag..


Tva blekfisar pa Landvetter


Familjen Karlsson-Landmann fortaller oss kloka ord och forsoker inbilla
sig att vi resenarer KAN ta det lugnt. (vi kan det mamma. om vi vill)


Flygresan gick forvanansvart bra. Vi sov i stort sett hela vagen med
ett undantag av mellanlandningen i Finland. Dar gjorde vi det basta av
en sjukt trakig flygplats. hittade en cykel a sa vips, var humoret pa topp.


Var forsta anhalt var Pattaya, ca en timmes bilvag fran Bangkok.
Christian och Johan kom och motte oss pa flygplatsen och foljde oss i taxin.
Vi gjorde oss lite hemmastadda i Christians lagenhet, och gick sedan ut
for att se vad staden hade att erbjuda...

Vilket inte var nagot vidare tillfredstallande...
Man kan val sammanfatta Pattaya sahar;
Horor, strippklubbar och gamla kata gubbar.

Vi stannade over natten o nasta dag tog vi en tur pa stan igen.
tankte att kanske kunde staden vara finare i dagsljus.
Men njaa...


Folk ar konstiga i pattaya. sa ar det bara.


Man far ha pa sig vad man vill har sa Adolf Hitler wannaben som vi hamnade pa taxin med.



Christians balkong blev val anvand.



Nasta kvall gick vi till Beckys bar. Hon ater en kackerlacka och hon ALSKAR det.
Jag var inte samre iofs, har kakat en larv och en fluga!!
Det var en acklig kansla, men det smakade inte sa mycket.
mest mjol och olja.



Senare bjod Becky pa tequila, och sjalvklart slutade aven denna kvall
pa bargatan. In i dimman bara...
MEN FAN , vi var trotta pa PAttaya. Hade bara varit dar EN enda dag.
Sa nar vi senare pa natten var pa en stor klubb, traffade vi tva killar
fran Israel. De skulle ta flyget till Bangkok tidigt nasta morgon, sa vi
gjorde ett impulsivt beslut och hangde pa.


klockan var fem pa morgonen nar vi var redo att lamna ackel stan bakom oss.


Vi chillade en stund pa israelernas hotellrum i vantan pa taxin mot Bangkok.


hann aven med ett stopp pa kara McD.


Okey, sa var vi aterigen pa flygplatsen i storstan. Vi bokade flygbiljetter
till Krabi och kl atta satt vi pa flyget.


Framme i Krabi fick vi vanta annu nagra timmar pa en bat som skulle
ta oss till Phi Phi Island.


har satt det tva britter som var skit trakiga,
men de hade basta platsen sa vi satt med dom anda.
Det regnade och blaste en del under turen,
men anda lyckades Nathalie branna sina axlar och jag brande min nasa.




Det har var en rolig kille.. Han stod i baren pa baten och ville hemskt
garna prova varan snus. Han tyckte det var gott sa han.


Antligen var vi framme pa Phi Phi. Vi hade redan fixat ett hotellrum
tillsammans med batbiljetterna sa vi gick direkt dit och installerade oss.
Nu var klockan fyra pa eftermiddagen och vi hade inte sovit pa hela natten,
sa vi stupade i sang i nagra timmar innan det var dags att utforska on!



Fix


De forsta svenskarna vi traffade pa resan stod a hangde vid
sandwich vagnen pa gatan. Dem plockade vi upp och tog folje till ett
mysigt vattenpips stalle pa ett tak.


Vi var ju tvungna att testa neonfargerna som man sett sa mycket av..


Det kom aven nagra britter eller kandansere (kommer inte ihag)
och halsade pa i var lilla atelje. sen borjade det os regna sa all farg
(som sas skulle vara vattenfast) rann av med en gang. Lika bra .




Nar vi vandrat runt i regnet ett tag letandes efter nagonstans att ga in,
fann vi en irlandsk bar som vi stannade pa tills den stangde.
Sen begav vi oss mot stranden och skakade rumpa pa
ett beachparty i hallregn hela natten.


SA. Da var vi framme i nutid igen. Idag har vi gatt runt i stort sett hela on,
och pa vagen stotte vi pa den har lille krabaten.




Nu har jag suttit har alldeles for lange.
Det har hunnit regna ungefar tre ganger utanfor.
Men nu ar det uppehall sa jag ska passa pa att ga bort till
Nathalie som sitter och gor nagelforlangning.

Vi hors snart igen, Jag saknar er dar hemma,
och onskar innerligt att ni kunde varit har med oss.

XOXOXOXO

Ps, Sa har stavas Nathalie; NATHALIE. nu vet du mamma.
Ps 2, Wendy, om du laser detta, Kan du skriva din address i kommentarer?


peace

Shoot baby!
Postat av: Sofia Bengan

ÅÅÅÅH mina älsklingar vad jag tok saknar er.. ni verkar ju må prima skinka där nere..

ta hand om er så jag slipper vara orolig. LÄMNA föfan aldrig varandra.. då kommer jag ner å drar er i örat:P PUSS mina smultron ungar.

Sofia bengtsson

2009-09-16 @ 10:04:24
Postat av: Bäste kusin!!

Hej älsklingen!

Fan vad de verkar som att ni har kul. Ta vara på den här resan nu tjejer verkligen en otrolig upplevelse ju :) Saknar dig redan gumman!!

Här är min adress: Petersbergsvägen 60 45263 Vänersborg.



Ha det bäst tjejer! Puss å kram!

2009-09-16 @ 14:38:00
URL: http://wendylarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni ser ut o redan ha kul och det är ju toppen! ta hand om varandra & mitt linne haha;) så ses vi snart!

saknar er pussss

2009-09-16 @ 18:01:11
URL: http://zessiika.blogg.se/
Postat av: Betti Velickovic

Vad härligt ni verkar ha det! Ha det grymt nu, jävla fin apa du fick med på kort ;)



Puss till er

/Betti

2009-09-16 @ 18:37:25
URL: http://betko.blogg.se/
Postat av: hanna

HIHI... ni har det bra!!! massa love!

2009-09-16 @ 19:05:31
URL: http://hannalii.blogg.se/
Postat av: kinsa

HEEJ! fick aldrig sagt hejdå till dig=( sorry, hoppas attt ni kommer få en härlig resa tilsammans! hur länge ska ni vara ute och resa?



Ta de vackert och ha så jävla kul ni bara kan ha!!!

puss på dig vännen!

2009-09-17 @ 17:55:16
Postat av: elin

JAG VILL OCKSÅ!!! ta hand om varandra... jag aknske kommer, vem vet hur länge jag orkar hålla ut här i kylan! :) Kärlek till er båda!

2009-09-17 @ 19:33:02
URL: http://vemeja.blogg.se/
Postat av: Snezana

Jag stavar hur jag vill ditt namn Natasa:) Fan jag vill vara där med er på Phi pi det ser verkligen gott ut era små göttegrisar,o vi saknar hela tiden.Ta det nu lite lungt med allt ni har ju masse tid kvar o tänk att pengarna ska räcka.Puss o Kram på er

2009-09-18 @ 13:09:21

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0