Tooo faaaaaar away....


Jag har bestämt mig för att varje kväll lista upp vad jag har lärt mig under dagen.
För varje dag lär man sig ju något nytt. och oftast passerar vetskapen bara förbi,
utan att man ens tar lärdom av intrycken.

SÅ, idag har jag lärt mig:

- Att det är en konst att packa resväskor. Man måste tänka, och man måste tänka smart.


- Att mammas kakor är dom godaste i världen. Men bara om man äter med måtta.
 Kakor kan inte fylla tomrum inombords.


- Att även små hjärnor, såsom lillasyskon, kan komma med de mest briljanta idéer. 
Man ska vara öppensinnad och lyssna på sina medmänniskor, och oftast ta vara på deras tips och råd.


-
Att man föddes som sig själv. och ingen annan.
Alltså, var NÖJD för fan.


-
Att man inte behöver byta om från pyjamas till kläder när man går upp på morgonen. 
Man ska ju ändå gå å lägga sig igen nångång...

- Att man ska ta vara på de fina stunderna i livet. och Leva så mycket som möjligt just då. Sen helt plötsligt kan det vara försent.
 Sluta tänka så mycket och finn frid i nuet.


- Att vi människor nog behöver lite struktur i vardagen. Lite Rutiner att knyta fast livet vid.
Det är inte jobbigare att jobba än vad man gör det till.


Några saker som jag har lärt mig idag.
I morgon kommer jag lära mig en massa mera saker!
wiiehoo


Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0