"god" morgon

Vet inte varför jag vaknade med exakt den där ilskan på högtryck innanför skallbenet. Exakt den där ilskan som inlägget under beskriver så precist. Antingen var det kylan från det öppna fönstret eller bristen på vatten till min uttorkade strupe. Det kunde varit vad som helst. "En dålig dag"?  nej. Troligtvis var det på grund av den bunt med kuvert och pappersark som travats så fint på hög bredvid sängen. (Vid sängen i hopp om att komma ihåg, inte glömma. när man helst bara vill skjuta det ifrån sig) Men att vid första ögonblicket av dagsljus få skåda just den här förbannade pappersbunt var liksom "droppen", "pricken över iet", "bägaren som rann över" eller allt på samma gång vilket resulterade i en frustrerande hysterisk attack.
Senare, vid ett någorlunda samlat tillstånd fick kärringen på handelsanställdas arbetsförbund eller vad det nu kallas, minsann jobba sin feta lata röv av sig. Det är frustrerande att prata ut i intet. man kan inte se, inte röra, inte förstå, när "hjälpen" finns tusen mil bort i en telefonlur. Jag vill ha någon som PEKAR där jag ska skriva, någon som ger EXEMPEL där jag ska klottra, någon som SER så att jag gör rätt. (för att slippa göra om hela den här proceccen IGEN). Det hela avslutades (som alltid) med ett "ja, men då kontaktar jag fläskLouise på utlandsskitavdelningen, som vidare kontaktar dig, och förhoppningsvis kan svara på dina frågor".
Jag må vara lättretlig, men jag är inte  DUUUUUUM. och mitt tålamod är SLUUUUUUT NU.
FUCK THE SYSTEM.
Återigen, jag vill bo i en djungel. leva på kokosnötter och ta mig fram via lianer.
NU ska jag gå ut i trädgården och bygga ett kärnvapen.
peace out

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0