life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

en annan onsdag i mitt liv. tiden står ta mig fan still just nu. funderar lite (mycket) på vad jag ska ta mig till här inom den närmsta framtiden... eller. funderar å funderar.. egentligen gör jag väl inte det.. för jag bryr mig inte. Min polack kompis är tillbaka i stan. det är kul. min argentinska vän har åkt till sweichz (lär mig aldrig hur det stavas?) det är tråkigt. min svenska favorit är i stockholm. det är också tråkigt. och när ska min finne brud komma hit egentligen?
kanske borde ansöka till den här skolan jag funderade på i januari .. för att få ytterligare ett alternativ menar jag. för alternativ finns det många av. men jag kan inte välja. jag suger på att välja. kan aldrig bestämma mig. varför ska det vara så svårt att veta vad man vill?
-
jag är iallafall glad så länge jag slipper leva som "dom" som går till ett jobb som de halvgillar varje dag bara för att få en halvbra lön den 25e som räcker till att betala hyran, lån på bil tv osv och kanske möjligtvis spara de sista kronorna för att köpa en ny fet telefon eller dyra jeans. möjligen lyxar de till det med en semestervecka om året då de åker till grekland eller cypern. all inclusive hotell, sol och bad. för att sedan återvända hem till en grå verklighet där de känner sig bekväma med att somna framför tvn i en fet svensson soffa från ikea med handen i popcornskålen. Har de lite mera fluuss så blir det thailand såklart. thai thai thai thai thai.
-
-
hade en disskussion med en vän häromdagen om just det där. sorgligt tyckte vi. men vissa människor är väl för fega antar jag. fega och bekväma och labila.
-
punkt på det här långa jobbiga i-brist-på-något-att-göra inlägget.

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0