without money, we'd all be rich

Tänkte att jag skulle göra världens längsta blogginlägg här mitt i natten i brist på sysselsättning.
-
En typisk dum grej som man ofta gör på bakfyllan; att somna mitt på dagen, för att sedan, några timmar senare vakna helt ovetandes om nuet eller tiden. och varje gång man vaknar ur en sådan fruktansvärt-utmattad-tupplur så blir man aldrig riktigt sig själv igen. någon slags deppresiv känsla infinner sig ofta efter uppvaknadet. "åh vad jobbigt,,,,tungt... törst.. utmattning... det är fortfarande söndag...jag är fortfarande bakfull...har fortfarande ingen mat i kylskåpet... huvudvärken ligger fortfarande och gnager..(om inte liite värre än innan)....osv". plus att man har noll chanser att somna senare på kvällen. Så därför sitter jag här just nu, klockan halv 5 på natten, klarvaken. omgiven av en svart natthimmel där halvmånen ovan är min enda kompis. om en timma lyfter nattis flyg. jag samlar på inspiration. sorterar mappar. bläddrar igenom foton. skriver texter. funderar. (på saker som om jag ska orka resa mig och gå å kissa, eller kanske hämta något att tugga på...) osv osv.... en stendäckad danne ligger i sängen å ibland sätter han sig upp och säger något ohörbart i sömnen. ja. kom på att det enda som kunde varit gott att tugga på i nuläget är färsk ananas, och eftersom jag förutom nån olivburk, smörpaket och diverse alkoholhaltiga drycker, bara har fruktkolor som jonas glömde i kylen som dessutom har blivit blöta å kletiga av smält is när jag råkade lämna kylskåpsdörren öppen i några timmar förut, så tror jag att ja skippar mödan att gå nedför trappan. (längsta meningen i världshistorien). angående kissenödigheten, så kan jag hålla mig tills i morgon.

kom på att jag visst har en annan vän än månen här i natten. lilla grodan som jag fick av Maja som hon vann på tivolit. jätte trevligt sällskap faktiskt. man behöver varken prata med varandra eller dela med sig av kolorna som jag tillslut kommer att gå och hämta där nedrifrån ändå. tack maja.
-
-
Som sagt. i morgon kommer nattis å hennes vän lina på besök.
klockan 09.40 anländer de på el aeropuerto.
jag förväntas då vara vaken och stå med frullen
klar här uppe på taket. antar att jag kommer göra några besvikna...
sorry brudar. men kanske kan jag gottgöra er genom
att ta med er på surfäventyr i el palo, och bjuda på
finsprit i väntan på aftonen som jag har förutspått ska
bli den mest tokiga natten på året? (bortsett från last night).
-
-
well kanske börjar jag känna en smula sömn i mina ögon.
om det vore så väl....
jag måste helt enkelt pröva den här metoden där man
lägger sig på kudden och väntar på att sömnen kommer till en.
Har nog aldrig hänt. jag måste pyssla med något ända
tills jag stupar. undra om det är för att jag hatar att
vänta på saker? för det kan vara bland det värsta jag vet.
trots att jag är bättre på det nuförtiden.
well. jag ska prova. hej å hå

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0