2nd day in school...

känns så himla konstigt att gå i skolan igen. gå till cafeterian och äta, sitta i klassrum och lyssna på lärare, bli uppropad om närvaro, passa tider.. osv osv.. helt tvärtemot mitt liv. Men det känns änna gött ändå, att ha någon som säger till en vad man ska göra. Dagens första lektion varade i 3 (!!!!) timmar. ni som känner mig kan väl inte förstå hur jag härdade ut... det förstår inte jag heller... Med min arma rygg var det ingen enkel sak att sitta ner så länge alltså. Men det var ganska intressant, så timmarna gick ganska snabbt ändå :) Liuba Popva hette läraren och hon har guidat oss genom hela Italiens modehistoria, från tidigt 1900 tal tills idag.
-
Här är min nya söta vän Giuliana Tamasco från Colombia!
-
Vi var tvungna att prova glassen igen... I varje gathörn har de glassbarer. vår lärare sa att när italienarna
har lunch, så går de oftast och tar en glass istället för att äta mat. förståeligt :)
-
-
-
-
-
-
-
-
Efter lunch gick på sightseeing genom staden för att se på de olika locations som vi senare i veckan eller nästa vecka ska göra våra photoshoots på. Man får välja ett av ställena, och ååh, det är så svårt..det är så vackert här.. Men jag tror jag ska gå för det sista stället vi var på. Det ena stället var en bro som gick över floden som rinner igenom staden.. det var svårt att få till en bra bild där.. Det andra stället var vid en stor byggnad med ett plaza framför. där fanns massa vita stora pelare på rad, och tegelstensväggar. jag tror det kan bli coolare... men det var svårt att hitta ett bra spot även där. vi får se!

Shoot baby!
Postat av: elin

Liiiiisa! Hur går det för dig i Milano? jag är stolt över dig och vet att du kommer bli bäst! :)



Puss på dig!

2011-06-29 @ 18:41:18

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0