Skateistan; To live and skate in Kabul

En vän till mig befinner sig just nu i Kabul, Afghanistan, och arbetar med det här projektet.
Här är en kort dokumentär som handlar om just "live and skate in Kabul".
Det är så fint tycker jag. Så sorgligt, men så vackert.
-
-
För de här barnen är det lycka att ha någonstans att leka på,
I vår värld har vi svårt att bestämma vilken leksak i uppsjön på BR man ska köpa till sin unge.
De här barnen bryr sig inte om vad de har på sig, De är glada så länge de inte fryser.
I vår värld är det numera viktigt att klä sin unge i märkeskläder, och helst ska de ha femton par skor.
De här barnen har fantasi, de kan göra om en ruin till ett slott, en sandgrop till en borg.
I vår värld får barnen allt serverat. vill man ha en radiostyrd bil, så får man det.
Dessa barn, De vet vad riktig lycka är, och de tar vara på den, Uppskattar det.
-
Ibland önskar jag att det vore krig överallt. Bara för en stund,
så att alla vi i den övre världen kunde förstå, och också uppskatta,
Det som verkligen betyder något.
-
Detta hör ju förresten ihop med Min lillasysters sång som jag visade förut.
Change the world.
Så bra skrivet, Maja.
-

 


Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0