Dulces ... yum yum

Ja god kväll damer och herrar.. sitter här på taket i min gråa hood i vanligt ordning... tar kort på vad jag äter och dricker och har en allmän långtråkig kväll som ni kanske förstår. koffe å danne e ute å filmar och jag är ensam hemma..... I OCH FÖR SIG så ska jag inte klaga. jag har det fett skönt när jag tänker efter.... hehe..
-
-
De har ju inget riktigt lösgodis här i spanien tyvärr, då det är min största last i världen..
Men det finns små "chinos" som det kallas som är små kinesägda butiker som har ALLT du kan tänka dig. och då menar jag verkligen ALLT. De har mat, godis, kläder, porslin, städsaker, tobak, tvättkorgar, alkohol, möbler, ... OSV.. listan kan göras oändlig. Tänkt dig ett ICA maxi fast tusen gånger mindre och ingen ordning på nånting. Det är ungefär som att gå in i någons hem, där allt är till salu. haha. väldigt trevligt :) Iallafall, på de flesta sådana här butikerna som är utspridda över landet, så har de satt upp små plastlådor där det ligger massa olika sliskiga godisar i. sen får man en liten plastlåda och en tång och så får man plocka hur mycket man vill... hahaha de är så efter här så det är helt sjukt...
Det finns inte ens ett ord för GODIS här, utan DULCES som det kallas, betyder sötsaker i allmänhet...
-

Shoot baby!
Postat av: Clara

lisaaaaaaaaaaaaaa you can call the sweets "chuches" in spanish!!!!

2011-05-25 @ 18:13:01
URL: http://amfmsounds.tumblr.com

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0