längtan.

När man kan börja köpa clementiner i sånna där trälådor eller i nät, då vet man att julen börjar närma sig. Såg till och med att de hade fått in chokladtomtar på Eroski förut (!). Jag kan inte fatta att det redan är oktober när det fortfarande är sommar här... det blir iallafall skönt att slippa hösten och komma hem direkt till julmyset i december.
Kan ju vara den finaste tiden på året! ååh vad jag längtar efter att pulsa runt i snö och åka skidor och bygga snögubbar, frysa fingrarna av sig på väg till krogen och kura in sig i ett varmt duntäcke med en kopp te framför tvn när doften av glögg, pepparkakor och apelsiner hänger i luften.
-
Idag köpte jag just ett nät med clementiner som ligger här å påminner mig om att jag snart ska få åka hem och fira jul med min goa släkt. Underbart!
-
Nu är det dags för kvällsmat å film uppe på taket. godnatt!
-

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0