Presentation //

Mini Presentation av fågel porträttet . På torsdag har vi den stora redovisningen av hela självporträtts projektet!

En av uppgifterna i vårt självporträtts projekt; vem eller vad är jag / vill jag vara och hur kan jag förverkliga/gestalta det i ett foto? Svaret var lätt; Fri, självständig och obereonde som en fågel! 

Frihet är för mig det viktigaste av allting i världen. Alla människor förtjänar att kunna välja, bestämma och agera precis som de vill så länge det inte skadar andra människor. Dock är det bara en väldigt liten del av det mänskliga släktet som faktiskt har tillgång till sin egen frihet. Visst finns den där någonstans hos oss alla, men kan vara svår att lyssna till eller att utöva rent fysiskt. De flesta sitter fast i klorna på politiker, media och reklam som hjärntvättar oss med det ena och det andra för att i sin tur kunna vidhålla makten över sina egna liv.
Vi föds - vi lever - och vi dör. När jag blir gammal vill jag inte känna att jag inte har levt mitt liv fullt ut. Jag vill aldrig känna ånger över något som jag aldrig gjorde för att jag tänkte för mycket på vad andra människor skulle tänka om mig. Vi är alla ensamma själar som bara har oss själva i slutändan, och det är bara för vår egen skull vi skapar, skriver och lever varje dag. Kan dessa ting i sin tur påverka andra på positiva sätt, är det ju fantastiskt. 

Frihet för mig är ett dagligt behov av att alltid ha möjligheten till att kunna göra precis vad jag vill, när jag vill. Att vara impulsiv, gå på känsla. Att frigöra sig från bekymmer och problem som vi skapar i våra hjärnor. Att hänge sig åt sig själv. Är man fri mår man bra och mår man bra kan man i sin tur få människor i sin omgivning att må bra.

När jag målar, bygger och grejjar vill jag helst ha så lite kläder på mig som möjligt för att kunna känna mig så fri som möjligt i mitt skapande. För mig är nakenhet det naturligaste, vackraste och mest sårbara som finns. Kläder är till för att hålla oss varma, för att tjänas pengar på och för att bilda klyftor och olika identiteter i samhället. Där under har vi alla bara vår egna unika touch av samspel.

 
 
 
 
 
 

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0