the voice in my head is not alone

Hej å sorry, jag är sämst på att uppdatera den här jävla bloggen. har så mkt att göra hela tiden och har därför lagt allt det här digitala åt sidan lite.. ni kan följa mig på instagram där uppdaterar jag oftare: lisaellk .
 
Meeeen, här har ni en liten sumering på vad jag har sysslat med det senaste! :
 
1. Fick dille på godis under några veckor och byggde både tavlor och huvven av dessa färgglada sötsaker. Har ingen bra bild på huvudet dock, och tavlan ni ser är inte färdig! Jävligt mättande arbete alltså... ;)
 
 
 
 
 
 

 
2. Kände att jag behövde lite struktur i mitt kaotiska huvud och gjorde en lång sammanfattning av mitt liv fram tills idag. Blev väl kanske inte så mycket smartare av det, men hittade iallafall några blandade minnen längst bak i huvudet. 
 
 

3. Har avslutat vårt parafras projekt och haft redovisning med alla saker vi arbetat med under de veckorna. De sista uppgifterna gjorde jag några mönster inspirerat av min bild. Kanske kan användas till tex. tapeter, tyger osv.. Den andra bilden är en annan sak jag hittade på där jag arbetat med tråd och spik. 

 
 
 

4. Gjort klart min ögontavla som jag hållt på med ett tag inemellan skoluppgifterna... 
 

 
5. Mary fyllde år och vi åt en androgyn vegantårta gjord av Madde
 
 

 
6. Varit i Falkenberg och hälsat på för sista gången. 
 
 
 
 

 
7. Hälsat på familjen i Högsäter. Bakade en tårta till Högsäters biografs sista föreställning till minne av 35 mm filmen som ska sluta att tillverkas nu när allt ska digitaliseras. Plus - funderade över hur min fagre farfar var när han levde och kände att det hade varit fint om han hade dött några år efter jag hade fötts.
 
 
 

 
8. Fått ett vackert tillskott till min jordglobssamling. Bilden gör den inte riktigt rättvis men den är gjord av en kokosnöt med en pingisboll på insidan som ger ett härligt trummande läte när den rör sig. Simon Appelqvist är skaparen bakom verket och jag är honom evigt tacksam för den finaste i samlingen. 
 
 

 
9. Har börjat med ett modellprojekt i skolan nu.
En av uppgifterna: Lådmodell måleri. svart och vit acrylfärg .
 
 

 
10. Kroki lektion med akvarell
 
 
 
 

 
11. Modellprojektet fortsätter och jag byggde en ståltrådsgubbe av vår goa modell Åsa. 
 
 
 

 
12. SISTA punkten. Just nu håller jag på med ett litet mini projekt inom Modellprojektveckorna. Det ska bli en skulptur i frigolit som ska täckas med spackel , målas osv osv osv... ... Vi får se hur detta slutar!! =) 
 
 
 
 
 
 
I och med det här längsta blogginlägget någonsin så fick jag ju iallafall något att göra idag också...
 Med mina sinnen öppna för vackraste Chambao, rökelser och tända ljus i dussintals så ska jag försöka somna ifrån denna jävla melankoliska lördag i världens ände..... melankolisk är rätt ord. bitter , blåsig och bullrig. 
 
att ensam är stark stämmer ju inte ett dugg. 
 
och en annan liten låt som ni säkert alla hört sönder på radion? ellerrr ? typiskt sånt som spelas på radion. vet inte för jag lyssnar inte på radio men fin låt iallafall som handlar om snön man saknar på sommarens varmaste dagar och solens stekande hetta som är utom räckhåll vid den mörkaste decembernatten... 
 
punkt
&
godnatt
 
 

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0