eftermiddagsord.

Bor alltså i Göteborg numera. Vet inte riktigt varför eller vad jag egentligen gör här. Som i ett slags stadie mellan verklighet och dröm befinner jag mig iallafall på plats och dagarna de rullar fram utan särskilda reflektioner över vad som händer, har hänt eller skall hända härnäst. Ständigt omgiven av människor. Med knottrig hud sitter jag halvnaken i en fönsterkarm och dinglar med benen, iaktar min kropp när den går upp på morgonen, åker spårvagn, går i skolan, käkar pasta och dricker öl. Har svårt att greppa flowet, svårt att urskilja mina egna impulser när intrycken flimmrar som en fjärils vingslag i hjärnan. Staden och dess invånare försämrar mitt fokus. Bra och dåligt på samma gång, det var längesedan. Jag är inte olycklig. Tvärtom, ganska bekväm nu för tiden. Saker bara är. som de är. Just nu. och ett flow blir ju så mycket bättre när det väl kommer i kontrast till icke-flow. 
-
 
 
 
 
 
 

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0