LEK LEKER LEKAR

en liten summering av några projekt jag har sysslat med i skolan det senaste...
 
 

 
1.
 
En kropp har vi fått. En kropp att bo och leva i.
Miljoner vibrerande atomer i en gigantisk sammansluten massa.
Gigantisk och fantastisk. I takt pulserar de tillsammans i en illusorisk symbios.
 
En kropp har vi fått, som kan känna, se, lyssna, lukta och smaka.
En kropp att springa, andas, svettas och dansa med. 
EN kropp har vi fått. Bara en av denna form. Alltså en kropp värd att acceptera. 
Att krama, smeka, kyssa, älska och njuta av. En kropp att vara snäll mot, 
att respektera och ta hand om.
 
Det må vara bara en kropp, ett skal att färdas genom,
men den är det enda du har som fäster dig vid vårt medvetandes existensen och på jorden.
Gå in i den. Bli med ett med den. Använd den, utforska och experimentera med den.
Känn den. Är du närvarande i den just nu?
 
Jag rider på vågorna av den vibrerande energi som forsar igenom mig. Flyter mellan olika frekvenser av liv. Varenda cell min kropp består av fattar eld. Brinner våldsamt och sprider en intensiv värme genom mig och igenom mig. Jag pulserar. Blir ett med allt. Måste falla, förlora mig, förintas, för att finna mig igen. Vem jag nu är.

Om balans och om vikten mellan två poler.
 
Ett sammarbete mellan själ och kropp. En lek. En test. Ett sätt att frigöra sig själv på.
 
Meditaiton och dans
 
Video som ännu inte är ihopklippt kommer snart... några stills och process sålänge varsågod ;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
2.
 
Endagsprojekt i projektrum. 
-
 Dimensioner av energi. Färg.
Kraftfällt. Mttpunkt. Balans.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3.
 
EGO
Projekt motstånd

Egot är det lilla smidiga djuret som hoppar efter dig som en stressad kanin och kräver dig på allt. Det som ständigt lever i periferin av dina handlingar och livnär sig på din energi. Missnöjt och omättat på uppmärksamhet vill det bli diat och omhändertaget. Man tar hand om det, vårdar det med största ömhet, av rädsla att bli lämnad ensam. Ensamhet är den största skräcken - Vem är jag då jag inte längre har något materiellt att identifiera mig med? Om det finns hat i vår värld så är det hat det vill fylla dig med. Svartsjuka, hat och hävdelse. Det kväver dig långsamt; tuggar sönder dina skor, suger ur ditt blod, äter upp din energi. Det berövar dig din stillhet och utplånar dig sakta. 
 
Vilken vidunderlig makt egot har över våra medvetanden. Hur det tynger ner, förgiftar och dränker vår inre rena kärna av flöde. Det får dig inte hel utan gör dig tvärtom mer ensam och avskärmar dig från kärlek och den sanna energi du består av.

Andnöd. Bli fri.
 
aj hönsnät
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltså, ett annat uttryck av denna som jag gjorde förra året... :
 
 


4.
 
Ljusprojekt - Rumsinstallation
 
Ta en paus

Välkommen in i evigheten, in i en dimma av doftande sötma. Insvept i ljudet av gryningen, försvinner de rumsliga begreppen. Tid och rum ersätts av oändligt mörker med genomträngande självlysande rankor som svävar fritt och reflekteras till oändlighet. Underlaget är mjukt, smeker dina fotsulor, varsågod och sitt. Ligg, flyt, njut. Försvinn i ingenting, slukas av allt. Känn ditt inre, hur energi sprider sig, virvlar, vibrerar, medan du färdas genom medvetandet.
 
 

 

Shoot baby!
Postat av: Anonym

Lisa=) Du er jo en ekte kunstnersjel;)! Jeg digger deg! Kan ikke jeg komme på besøk til Gøteborg i mars en gang!?!

2014-02-15 @ 11:04:47
Postat av: Mimmi

Så himla coolt!!! Älskar all din konst!!

2014-02-27 @ 07:36:51

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0