EN glittrande strålande fantastisk infernalisk underbar fabulös lysande skimrande DAG IDAG

Välkomna hem till Linda , Tobbe och mig!  
Här bor vi:
-
Här myser vi:
 

 
bla bla bla
 

 
Några fler kroppsmålningar, denna gången i färg. Jag ägnar ganska mycket tid åt att utforska det inre medvetandets relation till den fysiska kroppen. Rent praktiskt vill jag bli en del av det jag skapar genom att kunna känna och ta på det ifrån insidan och ut. Att arbeta med hela kroppen som verktyg i en skala större än mig själv avlägsnar all kontroll och ger mig frihet att försvinna in i mitt medvetande. Som Pollock utrycker sig;

 
 
Varje mönster är ca 3x3 meter.
 

 
Och så fick vi en uppgift av vår gästlärare Helena Roos, att teckna stora saker utomhus... Och det var ju gött ...
 
 
 
 

 
  Just nu håller jag på med teckning. Utgår ifrån gamla barndomsteckningar som jag gjorde när jag var liten (typ 4 år och var väldigt fascinerad av spermier, livmödrar å snoppar å sånt) , bryter ner dem, flyttar runt och sätter ihop på nytt.. Sjukt roligt! Just nu är jag lite besatt av födelse, befruktning, ägg, universum, och alltings oändliga cirkel och håller även på att gjuta spermier i gips och brons. En gjutprocess är typ det krångligaste jag vet , men ändå, SPännande!!
-
Några halvkassa dokumentationer av dessa stora teckningar till klassens fanzine under veckan med Helena Roos. Halvfärdiga också.... 
 
 
 
 
 
(Högra sidan är gjord av Georg och vänstra av Caroline)
 

Shoot baby!

Comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0